Název: Name: | Sopwith F.1 Camel | Sopwith F.1 Camel |
Originální název: Original Name: | Sopwith F.1 Camel | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1916-DD.MM.191R The Sopwith Aviation Co., Ltd., Kingston DD.09.1917-DD.11.1918 Boulton & Paul Ltd., Norwich DD.MM.1917-DD.MM.191R British Caudron Co. Ltd., Cricklewood DD.MM.1917-DD.MM.1919 Clayton & Shuttleworth Ltd., Lincoln DD.MM.1917-DD.MM.191R Hooper & Co. Ltd., Londýn DD.MM.1917-DD.MM.191R March, Jones & Cribb Ltd., Leeds DD.MM.1917-DD.MM.191R Nieuport & General Aircraft Co. Ltd., Cricklewood DD.MM.1917-DD.MM.191R Portholme Aerodrome Ltd., Huntingdon DD.MM.1917-DD.MM.191R Ruston, Proctor & Co. Ltd., Lincoln | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1916-DD.MM.191R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~5150: ~300 Sopwith 1325 Boulton & Paul 146 Cauldron 500 Clayton & Shuttleworth 275 Hooper 175 March Jones 400 Nieuport 300 Portholme 1725 Ruston Proctor | |
První vzlet: Maiden Flight: | 22.12.1916 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 421 1) kg | 9291) lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 659 kg | 1453 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 8.53 m | 28ft |
Délka: Length: | 5.72 2) m | 18ft 9in2) |
Výška: Height: | 2.59 m | 8ft 6in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21.46 m2 | 231 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Clerget 9B o výkonu 97 kW nebo Le Rhône 9Ja o výkonu 82 kW nebo Gnome 9B o výkonu 75 kW nebo Bentley B.R.1 o výkonu 112 kW dvoulistá dřevěná vrtule | Clerget 9B, power 130 hp, or Le Rhône 9Ja, power 110 hp, or Gnome 9B, power 100 hp, or Bentley B.R.1, power 150 hp two-blade wooden propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 168 l | 37 Imp gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 185.1 3) km/h v 1981 m | 1153) mph in 6500 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 5.1 m/s | 1000 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 64) min do 1981 m | 64) min to 6500 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5791 5) m | 190005) ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný 7,7mm kulomet Vickers Comic (noční stíhač): 2x 7,7mm kulomet Lewis na horním křídle, některé si ponechaly jeden standardní Vickers 4x 9kg bomba | 2x fixed Vickers machine gun Comic (night fighter): 2x Lewis machine gun on top plane mounting, some retain one standard Vickers gun 4x 20 lb bomb |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Data platí pro stroje s motory Clerget, pro motory Le Rhone platí: 1) 403 kg 2) 5,69 m 3) 196,3 km/h v 0 m 4) 5 min 10 s do 1981 m 5) 7315 m | Data for Clerget engine; for Le Rhone: 1) 889 lb 2) 3) 122 mph at 0 ft 4) 5 min 10 s to 6500 ft 5) 24000 ft |
Zdroje: Sources: | Bruce, J. M. Sopwith Camel, Windsock Datafile No.26. Albatros Productions, Berkhamsted 1998. ISBN 0-948414-30-8. Bruce, J. M. The Sopwith Camel, Profile No.31. Profile Publications, Windsor 1965. Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960. Davis, Mick. Sopwith Aircraft, Crowood Press, Ramsbury 1999. ISBN 1-86126-217-5. Bruce, J. M. Sopwith Camel, Historic Military Aircraft No.10. Flight 22.05.1955. http://www.airwar.ru/enc/fww1/camel.html www.aviastar.org |
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Sopwith |
Typ letounu | Sopwith F.1 Camel |
Kamufláž | Standardní vojenská |
Olivově zelená / Olive Green Plátno / Fabric Kov, stříbrná / Metalic, silver Dřevo / Wood |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Prototyp v zimě 1916, Brooklands. Tento stroj měl 82kW motor Clerget 9Z a horní křídlo jednodílné, sériové stroje měly křídlo trojdílné a většina používala 97kW Clerget nebo později 85kW Le Rhone.
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Sopwith |
Typ letounu | Sopwith F.1 Camel |
Kamufláž | Standardní vojenská |
Olivově zelená / Olive Green Plátno / Fabric Kov, stříbrná / Metalic, silver |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | F6394 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | Ipswich, Stanice Královských vzdušných sil Martlesham Heath [1918-1963] |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Tento stroj byl po válce testován s motorem Le Rhone 9R o výkonu 127 kW, má kvůli tomu také zvětšenou směrovku.
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Sopwith |
Typ letounu | Sopwith F.1 Camel |
Kamufláž | Jinak nestandardní |
Zelená tmavá / Dark Green Plátno / Fabric Kov, stříbrná / Metalic, silver |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | B2402 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 44. peruť RAF |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Noční stíhací Camel, přezdívaný Comic, 44. peruti Home Defence v Hainault Farm. Comicy se od standardních strojů dost lišily, jejich kokpit byl posunut víc dozadu do prostoru bývalé palivové nádrže, dostal opěrku hlavy, a nová nádrž, převzatá z B.E.2e, byla umístěna místo kulometů. Některé stroje si jeden z nich nechaly, hlavní výzbrojí ale nově byly dva Lewisy nad horním křídlem. Podle čísla jde o 101. Camel postavený u firmy Ruston proctor.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Sopwith F.1 Camel |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |